Geregisseerd door Robert Dhéry

Een film uit 1964, met Catherine Sola, Colette Brosset, Diana Dors, Jean Carmet, Robert Dhéry

Een rugby-supporter gaat aan de vooravond van zijn huwelijk stiekem naar de interland Engeland-Frankrijk en er worden hem een paar tanden uit de mond geslagen.
Nieuwe stifttanden dwingen hem de mond dicht te houden en zo verdwaalt hij in Londen…

1 recensie voor Allez France !

1. Frank Michels

Een MEER dan alleen maar een leuke film. Zo origineel en apart qua scenario en uitwerking onder de bezielende leiding van de grote Rorbert Dhery. In de jaren zeventig slechts een maal de tv geweest en verder dood gezwegen. De Franse humor zit overal in bijna alle scenes verwerkt en Dhery zelf als acteur en regisseur is weer briljant aanwezig. Het verhaal moet je zelf maar gaan zien. Vlotte actie en prachtig in elkaar gesneden scenes(montage).Schandalig om deze film nooit eerder uit te brengen. Dan moet je toch wel geen verstand van film hebben lijkt mij. Dat zelfde geld ook voor zijn eerste film “BRAWQUIGNOL die nog orgineler is. Dhery werkte o.a. met louis de Funes in een leuke rol samen op het witte doek. Hoop dat jullie die ook eens gaan uitbrengen. Er moeten honderden belangstellende cinefielen bestaan die snakknen naar deze films !/ Frank Michels.